Persbericht – 29 april 2019

Rotterdamse rappende conducteur werkt aan videoclip

Rotterdam, 29 april 2019 – De Rotterdamse conducteur, Giovanni Eenig, die op 8 april 2019 viraal ging met een video waarin hij als conducteur begon te rappen, werkt momenteel aan een videoclip. De videoclip verschijnt in mei 2019 op YouTube en het bijbehorende nummer wordt gelijktijdig op de grote streamingdiensten uitgebracht.

De populariteit van de video die viraal ging heeft ervoor gezorgd dat Giovanni de stap heeft gezet om een officieel nummer op te nemen. Op 17 april 2019 heeft hij het nummer genaamd “Mee Met De RET” opgenomen in muziekstudio Dippel Studio te Schiedam. Het nummer wordt in samenwerking met zijn management, V. Double G. Drones en het multimediabedrijf Rezone Media uitgebracht, en is geproduceerd, gemixt en gemasterd door Jayden Mentho uit Rotterdam.

Samenwerking met de RET

Vorige week heeft het management gecommuniceerd met de RET en op dinsdag 30 april wordt het project besproken op het hoofdkantoor van de RET. Het doel is om samen te kijken naar de mogelijkheden van een lange termijn samenwerking en hoe een positieve boodschap in de videoclip kan worden doorgegeven aan OV-reizigers.

De bekendmaking van dit project heeft in een bericht op de Facebookpagina van De Rappende Conducteur 4227 aantal mensen in minder dan 24 uur bereikt. Gio Gierdharie van V. Double G. Drones, laat het volgende los over het project: “De positieve manier waarop Giovanni een groot publiek heeft bereikt, heeft ons ook geraakt waar onze missie en visie zijn samengekomen.”

Meer dan half miljoen weergaven

De oorspronkelijke video is sinds publicatie meer dan 443.000 keer bekeken op het Instagram-account van Dumpert. Op de website heeft de video meer dan 177.000 weergaven bereikt. Een van deze jongens, die zichzelf @appiemussa noemt op Twitter en Instagram. Had op dezelfde dag de video gedeeld op Twitter en dit heeft een bereik van meer dan 12.000 weergaven opgeleverd.

De jongeren die in de Dumpert-video te zien zijn, gaan meespelen in de videoclip van De Rappende Conducteur. Dit laat Gio Gierdharie van V. Double G. Drones weten: “Wij zijn via via in contact gekomen met de jongens uit de video. Zodra de opnames van de videoclip plaatsvinden nodigen wij deze jongens uit op de set om op de achtergrond van de videoclip mee te spelen.” De jongen aan de rechterkant van de Dumpert-video is de 17-jarige Bokoedro uit Schiedam. Deze jongen heeft een carrière als rapper en is getekend bij het label Top Notch.

Meer informatie is binnenkort beschikbaar op de website www.derappendeconducteur.nl. Giovanni Eenig is als artiest op de social media-kanalen Facebook en Instagram te volgen als @derappendeconducteur.

————————————————–Einde persbericht————————————————-