Persbericht – 20 september 2019

RET-conducteur brengt vandaag videoclip en track uit

Rotterdam, 20 september 2019 – Vandaag heeft de rappende RET-conducteur, Giovanni Eenig, de track “Mee Met De RET”, uitgebracht. De track is vanaf nu te streamen op de grote streamingdiensten en de videoclip verschijnt vandaag om 14.00 uur op YouTube.

De track genaamd “G-1 Giovanni Eenig – Mee Met De RET” is vandaag om 00.00 uur uitgebracht op onder andere Spotify, Apple Music en Deezer. De videoclip verschijnt om 14.00 uur op het YouTube-kanaal van het management V. Double G. Drones. De videoclip is geproduceerd door het management/videoproductie bedrijf V. Double G. Drones in samenwerking met Fizzy Content, JP Graphic en JD Marketing.

Promotie Rotterdamse trams

Tussen 09.00 en 11.00 uur is Eenig samen met zijn managementteam door diverse RET-trams in het centrum van Rotterdam gereisd om de track te promoten onder OV-reizigers. Vanaf 16.00 uur is Eenig te vinden in tram 4 bij Rotterdam Centraal om met werkkleding aan de track te promoten onder de OV-reizigers. Eenig over de promotie vanochtend: “Het was erg leuk om de mensen een beetje wakker te schudden vanochtend en de track te promoten. En ik vind het leuk dat de mensen vanmiddag eindelijk de videoclip kunnen zien.”

Positieve boodschap

Het doel van de videoclip en de track is om een positieve boodschap vanuit het hart van Giovanni Eenig en V. Double G. Drones door te geven aan OV-reizigers. In de track wordt op grappige wijze gesproken over het niet vergeten in- en uitchecken en wat de gevolgen zijn als iemand met opzet niet in-of uitcheckt. “Netjes inchecken, want ik moet toch op je letten, als je dat niet doet dan moet ik je buitenzetten.” Ook wordt over het onderwerp racisme gesproken in de track, waarmee er gezegd wordt dat een conducteur enkel kijkt of de reiziger heeft ingecheckt. “Ik ben de conducteur, sta voor de deur, ik kijk niet naar gezichten en ik kijk ook niet naar kleur.”

Viraal

Rotterdammer Giovanni Eenig ging op 8 april 2019 viraal met een video waarin hij als conducteur begon te rappen voor een groep jongeren. De jongeren waren op die dag onderweg naar een locatie in Rotterdam om een videoclip op te nemen. Toen de jongeren de rap van de RET-conducteur begonnen te filmen en publiceerden, ging deze binnen korte tijd viraal. De oorspronkelijke video is sinds publicatie meer dan een half miljoen keer bekeken op het Instagram-account van Dumpert. Op de website heeft de video meer dan 177.000 weergaven bereikt.

Alle informatie is terug te vinden op de website www.giovanni-eenig.nl / www.derappendeconducteur.nl. Giovanni Eenig is als artiest op de social media-kanalen Facebook en Instagram te volgen als @g1giovannieenig.

————————————————–Einde persbericht————————————————-